2015/11/26

شعار ما در برابر ممنوعیت تظاهرات توسط دولتها: توقف تظاهرات ممنوع!

خبر فوری: در حالِ حاضر و در پیِ تهدیدِ دولتها مبنی بر ممنوعیت تظاهرات در رابطه با محیط زیست در پاریس و بلژیک، بخشی از فعالین جنبش، تصمیم به برگزاریِ برنامه های محلی در سطح کشورهای خود گرفته اند. بخش دیگری نیز کماکان به برگزاری تظاهرات خیابانی در پاریس تاکید داشته و در حال پیش بردنِ تدارکات نهایی برای آن هستند.

 بدونِ شک سیاستِ دولت فرانسه و دیگر دولتهای اروپایی مانند بلژیک، بهره برداری حداکثری از جو امنیتی موجود و از بین بردن یا شکاف انداختن در میانِ فعالینِ جنبش محیط زیست است. با اینکه هنوز اوضاع نامشخص است و هر اتفاقی ممکن است بیافتد، اما دولت فرانسه فشار زیادی بر فعالین و برگزارکنندگانِ محلی در پاریس وارد کرده است.

تظاهرات رسما لغو شده و هر نوع اعتراضِ خیابانی در تاریخهای یاد شده، غیرقانونی می باشد.

 در کشورهای دیگر نیز وضعیت نسبتا مشابه است. در بلژیک، وضعیت در بالاترین سطح امنیتی اعلام شده و برای یک هفته ی دیگر نیز تمدید شده است. یعنی عملا برنامه ی آلترناتیوی که بجای پاریس بتوان در بروکسل به پیش بُرد نیز منتفی می باشد.

 فعالین محیط زیست، شهر بندری اوستند را به عنوان آلترناتیو معرفی کردند اما دیشب آخر وقت اعلام شد که به علت بسیج شدنِ نیروهای پلیسِ این شهر برای دفاع از امنیت اتحادیه ی اروپا در بروکسل، امکان حفاظت از تظاهرات را ندارند و باید لغو شود.

مبارزه ی مشابه‌ی مانند پاریس میانِ برگزارکنندگان از یک طرف و فشارهای دولت از طرف دیگر در بلژیک ادامه دارد. مهمترین بخش خبر اینست که شعار نیروهای رادیکال در بلژیک در برابر ممنوعیت های دولت تغییر یافته و به "توقف تظاهرات ممنوع" ارتقا یافته است!

 این تغییر نوید مبارزه ی خوبی را می دهد که نیروهای رادیکال و فعالینِ محیط زیست را مستقیما در برابر دولت ها و کل سیستم قرار می دهد. باید این طول موج مبارزاتی را تقویت کرد.

اشتراک گذاری

فعلن هیچ دیدگاهی برای "شعار ما در برابر ممنوعیت تظاهرات توسط دولتها: توقف تظاهرات ممنوع!"