2015/11/20

برنامه‌ها برای بسیج نیرو به پاریس توسط مقامات کنسل شد: فعالین فرانسوی قبل از اینکه صدایشان شنیده شود، بیش از پیش در محدودیت قرار گرفته­‌اند

پاریس – پلیس استان پاریس اعلام کرد که به دلیل حوادث تراژیکِ 13 نوامبر، مارش جهانیِ تغییرات آب و هوایی که قرار بود 29 نوامبر برگزار شود، و سازماندهیِ 12 دسامبر که از قبل برنامه­‌ریزی شده بود، مجاز نخواهند بود که در پاریس انجام شوند.

ما متاسفیم که هیچ جایگزین دیگری نیافتیم که امکان برگزاری برنامه را فراهم سازد. بهرحال ما بیش از هر زمان دیگری برای رساندنِ صدای خود در رابطه با عدالت برای محیط زیست در طول دو هفته‌­ی مورد نظر محدود شده­‌ایم.


"ما سنگینیِ وضعیت موجود را می­‌فهمیم، اما اکنون بیش از همیشه ما نیازمند ایده­‌های
خلاقی هستیم که مردم را متحدانه به حولِ آکسیونِ محیط زیست فرابخواند": از طرفِ Juliette Rousseau هماهنگ کننده­‌ی ائتلافِ محیط زیستی 21، شبکه‌­ی ان­جی­‌او های هماهنگ­‌کننده و سازمان­ده‌نده.

در واقع، در روزهای آخر هفته­ی 28 و 29 نوامبر، در شب آغازِ COP21، میلیون­ها نفر از مردم در سراسر جهان، در راستای عدالت برای محیط زیست راه­پیمایی خواهند کرد. بیش از 2 هزار و 173 برنامه در بیش از 150 کشور انجام خواهند شد، که شامل 57 مارش بزرگ در سطح کشورها و ده­ها مارش در سطح فرانسه خواهد بود.

با توجه به برنامه­‌های 29 نوامبر و 12 دسامبر در پاریس، ائتلاف فرانسوی کار خود را آغاز کرده است تا یک راهِ خلاقانه برای برگزاری آکسیون بیابد و تضمین کند که معاهده­‌ی محیط زیستی آینده، تنها حاصلِ مذاکراتِ حکومت‌­ها نخواهد بود بلکه حاصلِ فعالیتِ مردم سراسر جهان خواهد بود.

اجلاس محیط زیستی شهروندان در 5 و 6 دسامبر که قرار بود در Montreuil (Seine Saint-Denis) باشد و آکسیونِ منطقه‌­ی محیط زیستی (ZAC) که قرار بود از 7 تا 11 دسامبر باشد، هر دو برگزار خواهند شد. این برنامه­‌ها، فرصتی بزرگ خواهد بود که جامعه­‌ی مدنی نشان دهد که در حال مبارزه و اجرای راهِ حل­‌هایی در مقابل تغییر محیط زیست است و مبارزه را بر علیه بحران محیط زیست معطوف می­کند.

اجلاس محیط زیستیِ پاریس، پایانی در خود نیست. به عنوانِ شهروندانِ جهان، ما ساختنِ جنبشی را ادامه خواهیم داد که بعد از این اجلاس تقویت خواهد شد و از سطح فراخواندن برای تبدیل انرژی در جهتِ برخورد با تهدید عمومیِ تغییر محیط زیست، خواهد رفت.

@Climat21


اشتراک گذاری

فعلن هیچ دیدگاهی برای "برنامه‌ها برای بسیج نیرو به پاریس توسط مقامات کنسل شد: فعالین فرانسوی قبل از اینکه صدایشان شنیده شود، بیش از پیش در محدودیت قرار گرفته­‌اند"